Tuesday, January 27, 2009

PUCUK DICITA ULAM MENDATANG....


hye guys aku ada cerita utk semua pengunjung2 arah blog ku ania ceritanya begini

"KRIIIIINNNNGGGGGGGG!!!!!!"background musik....

aku ada kenal 1 of lecturer ubd,nama jefri arif,aku kenal ia msa taun lapas d KKBS masa 2 ia mengarah teater lakonan warong kak munah....start sana th ku kenal ia.macam2 laa ku tanya pasal theater anie such as MIMES,MUSICAL,PANORAMA,itu laa ini laaa mcm2 laa ku tanya rah ia anie,
mula2nya aku panggil ia tuan jef,kalikan sudahnya ku tau yg ia anie lecturer UBD kan ku panggil la ia PROF(profesor).

one day msa ku mliat durang belatih theater kan aku jumpa ia laaa kan betanya pasal theater anie,then katanya "bilanya ko mau blajar pasal theater lagi datang k dewan pustaka remaja esuk patang arah airport lama"well aku nda jua ku melepaskan peluang anie bak kata pepatah"mana ada buaya menulak bangkai".

dengan semanggat yang cekal dan rajin kan hehehe apakan? datang laa ku k sana tarus kana bawa lagi 2 main seruling ahahahaha.dipendekkan cerita selang beberapa bulan kemudian aku nda bejumpa PROF anie,ada ku kana cool leh abg abdoh nyuruh ikut drama pentas kira jadi backgrund musik,kali kataku arah sapa kan d aga?
cuba ko aga jefri arif katanya....

kali kataku"eh tau ku 2 ia pernah bawa aku theater 2",kali kan jumpa th ku ia nie then start sana tah ku kenal ia sama malar jua ia offer aku ikut show sana sini kira urg berpuisi aku kana suruh meniup seruling disini tah ku mulai kenal rapat sama PROF anie.

pernah sekali aku kan cuba bejumpa ia kan belajar cmana kan membuat skript anie kali memandang kan banyak commitment show sana sini,payah tah ku kan bejumpa PROF anie

pada bulan dicember tahun lapas ku cuba tah nie contact PROF anie kan belajar cara membuat skript kali d jawabnya tai col ku anie.katanya datang malam anie d restaurant sumwhere serusop then sana th ku blajar katanya bila kn membuat skript mesti buat sinopsis nya dulu.lapas kami makan kan dibawanya tah ku mliat wayang di kiulap mall ada laa one of dari cerita urg putih anie,then pas kami mliat a2 kata my PROF anie kan"ok aju aku mau ko buat semula apa yang ko liat cerita tadi a2",tekajut babaaa ku tym a2 dalam hati"alamak mati nie bila kana suruh buat semula dari A to Z anie?"then betanya tah ku arah ia anie"PROF? maksud keta a2 jalan ceritanya sja kan?bukan bulat2 diambil semua kan PROF?"

kali katanya"jangan semua aju ko ambil sja sikit2 kali ko ubah ceritanya"
kali kattaku"bah bah ok 2 PROF"

kali ku buat semula cerita nya kan tapi aku nda membuat cerita anie masa zaman modern,ku ubah cerita anie cerita zaman purbawara...paning jua kepala memikirkan kali sampai sebulan kali yang ku buat a2 kan siap tia cerita a2 kali bejumpa tah ku sma prof anie then d sms nya ku jumpa di ideal serusop..

masa bejumpa a2 kan ku liat tah nie arah prof sinopsis yang ku buata anie then katanya"ok hari kamis anie ko nda kemana2?"
kali kataku"inda,kanapa PROF?"
"bah hari kamis anie pagi pukul 10 sampai pukul 12 ke UBD ko masuk klass blajar membuat skript"

memang pada mulanya ku menolak tapi dalam hati kan meneriak plg ku tym a2....
dalam hati ku becakap"PUCUK DI CITA ULAM MENDATANG NIE!!!!"


alangkah teruja ku masa a2 time ia balik a2 kan dalam kerita menyanyi2 ku bah msa a2 lalalalalala.....menghitung hari ku nie kan hari kamis ah heheheehehehhe

No comments: